dysk master/slave?

Autor: timeo <timeo_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 30 Jun 2004 - 10:34:57 MET DST

seagate 80 7200.7 (2 partycje NTFS, 2 Fat16) pracował dotychczas jako master
na 1 kanale. zgrywałem troche danych u kumpla najpierw pod knoppixem (nie
udało się - jego dysk miał partycje Fat32 - to dlatego?), potem dysk mój i
kumpla chodził na innym komputerze, dysk pracował cały czas jako slave.
Przynoszę go do siebie i system widzi go jako Slave (pomimo zworki
ustawionej na master, pomimo ustawienia go na taśmie jako master) Bios
wykrywa go tylko jako Slave?!!
O co chodzi?
pozdrw
timeo