Re: Nędzne napięcia na Chieftecu

Autor: Andrzej <nickx_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Jun 2004 - 19:06:51 MET DST

Użytkownik "Dariusz Rapaczyński" napisał:

> Mam niby markowy zasilacz Chieftec HPC 300-202,ktory po obciazeniu Prime95
> pokazuje napiecia (w Asus PC Probe) 12.864-12.8) czy mam powody do
niepokoju
> czy to moze po prostu plyta niezbyt dobrze odczytuje napiecia?

Zrodlo z reguly daje nieco wyzsze napiecie bo w trakcie pracy wystepuje
spadek napiecia na roznych elementach skladowych obwodu (np. na przewodach)
i w rezultacie odbiornik otrzyma na wejscie nieco nizsze napiecie. Wazna
jest jest raczej stabilosc tego napiecia po przylaczeniu odbiornika, podczas
pracy. Do tego dochodzi wydajnosc pradowa, bo co jesli przykladowo pod linie
12+ podlaczysz duza liczbe odbiornikow? Wtedy tez z spada napiecie albo co
gorsze zasilacz moze sie przciazyc i spalic. Dlatego istotne cechy zasilacza
to wydajnosc pradowa i zabezpieczenia.

--
-A&D-