Re: uzywana laserowka

Autor: Gabriel <geyb_at_polbox.com>
Data: Tue 29 Jun 2004 - 16:35:10 MET DST

Cześć!
W 2003 r. sam miałem podobny dylemat i zdecydowałem się na zakup
używanej laserówki. Używam jej dość intensywnie jak na warunki domowe,
choć do 3 tys. stron / mies. jest mi daleko :-)
Zasięgnąłem porady znajomych i wybór padł na Hewlet Paccard model 5P lub
6P. Modele "P" różnią się od "L" dość znacznie budową mechanizmów i
trwałością. W opinii moich znajomych te drukarki są bardzo trwałe,
podobnie jak niższe modele 2P, 3P czy 4P. Mi zależało na rozdzielczości
600 dpi, a taką oferuje dopiero "piątka". Przy drukowaniu tekstu
spokojnie wystarcza 300 dpi, różnicę widać już przy wydrukach rysunków
techn. Gdy rozglądałem się za konkretną drukarką dowiedziałem się, że są
też modele 5MP i 6MP - różnią się standardowo zainstalowanym
interpreterm postscriptu. Ostatecznie kupiłem 6MP z pamięcią 11MB. Jest
to drukarka bardzo podobna do 5MP, jest od niej minimalnie szybsza i ma
troszkę inaczej rozplanowane kontrolki, ale poza tym jest to niemal taka
sama konstrukcja. Kupiłem tę drukarkę przez allegro (ryzyk fizyk, hie
hie hie) od faceta, który sprowadza używane drukarki laserowe, zajmuje
się ich konserwacją i serwisem. Zakupiony przeze mnie model był po
przeglądzie i konserwacji, z rozbudowanym RAM-em i z gwarancją. Przed
zakupem pojechałem do sprzedawcy, a ten zaprezentował mi drukarkę,
zrobił kilka wydruków, pokazał jak zmieniać toner, jak wyjąć
zakleszczony papier (jest taka ukryta dźwigienka ukryta pod drugą tacką
odbiorczą), pokazał tez wszystkie możliwe sposoby prowadzenia papieru
itp. Jednym słowem - jak w porządnym sklepie z tą różnicą, że nie mam
faktury. Drukarka działa niezawodnie już ponad pół roku. Specyfikacja
oryginalnego cartridge'a:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06c/A10-12771-64548-14759-64548-70568-14835-14836.html
Cena nowego w sklepie to ok. 250 - 350 zł (zależy, jaki sklep), na
allegro są nówki w granicach 150 - 200 zł, regenerowane kupisz za ok.
100 - 150 zł, można też kupić sam proszek (toner) i dosypać do
cartridge'a - wydatek rzędu 20 - 30 zł. Dosypywanie tonera opisałem
ostatnio na tej grupie, więc przejrzyj wczorajsze wiadomości.
Sama drukarka wraz z cartridge'm kosztuje na allegro ok. 500 zł, mniej
zapłacisz za model bez postscriptu i mniejszym RAM-em, więcej za większy
  RAM, PS i inne dodatki np. dodatkowe wbudowane fonty czy kartę
sieciową. W standardzie drukarka ma dolną kasetę na ok. 250 kartek A4,
boczną tackę, która pozwala wprowadzać pojedyncze arkusze (można tam
położyć kilkadziesiąt kartek), wydruki lądują na pokrywie drukarki lub
na rozkładanej tacce odbiorczej. Możliwy jest płaski przebieg papieru -
przydatne do wydruków na kopertach, folii itp. Szybkość nie powala -
kilka stron na minutę, trochę wolniej niż współczesne plujki. Ale ta
jakość... Ogólnie drukarka jest bardzo dobra do domu, do biura kupiłbym
szybszą.

Gabriel