Re: Jaki dobry dysk 160 GB?

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Tue 29 Jun 2004 - 03:16:53 MET DST

"PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> wrote:

> Ja raczej rajdem nie bylem zachwycony. Mialem 2X 80 GB w Raid 0 i z
radoscia
> przesiadlem sie po roku na jeden dysk 200 GB. Do zastosowan domowych jest
> kompletnie nie potrzebne.

A ja mam zupełnie inne odczucia. W tej chwili dokupiłem drugi
WD160GB i jestem zachwycony.

Tyle że dyski są podpięte przez przejściówke IDE->SATA i
podłączone do kontrolera SATA na płycie NF7-S. W Si Soft
Sandra wynik 72MB/s. I naprawde czuje się wzrost komfortu
pracy. Wszystko ładuje się ok 2 razy szybciej niż na jednym
WD160 (start systemu, aplikacji, doczytywanie poziomów w
grach, czy nawet wczytywanie tej grupu w outlooku ;-).

Pod jaki kontroler miałes to podpięte ?

Ja przez chwilem miałem te dyski na IDE "Sil 680" RAID i
chodziło to beznadziejnie (W sandrze 48MB/s, a jeden dysk
bez raid uzyskiwał ok 35MB/s). Zmieniłem kontroler na
taki: http://www.ivmm.com/eio/products_dm8401r.html
i było jeszcze gorzej (44MB/s). Dopiero na SATA w pełni
rozwineło skrzydła ;-)

BTW. HDD Tach jest zupełnie nie miarodajny ;-)