Re: Jakie najlepsze CD-R?

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Mon 28 Jun 2004 - 16:22:30 MET DST

Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:cbp1t6$f1s$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Cokolwiek na oryginalnym barwniku Kodaka (kolor ciemnozloty).
> O ile uda Ci sie gdzies takie cos dostac.

wg. cdrinfo to wszystkie sa na cyjaninie (niebieski), ftalocyjaninie
(błękitny) lub na AZO (barwniki rozpuszczają się w wodzie, dlatego cyjaninę
strąca się za pomocą metalu do nireozpuszczalnego ?laku?) formazan to
połaczenie f.c. i c.
Do tego dochodzi "lustro" srebro - z czasem może sczernieć, lub złoto (daje
zielone płyty). lub srebro/złoto (kodak cdr ultima na przykład)

nikt chyba tez nie wspomniał o tym, że na wierzchu płyty powinna być warstwa
lakieru (najlepiej jednolita - bez srebrnych napisów).

nikt również nie powiedział, że pudełko musi od strony zapisywalnej być
czarne, a płyte nalezy chronic przed światłem dziennym i słonecznym i
(ultra)fioletowym.