Re: BIOS a procesor na staruszce p³ycie

Autor: rokko <langolier_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 28 Jun 2004 - 14:21:32 MET DST

U¿ytkownik "CeDeROM" <cederom@_fake_tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:zaEDc.137540$vP.118776@news.chello.at...

> ma taki plik cpucode.bin i na jego podstawie wypisuje rodzaj procesora.
> ja mam na plycie i440bx tualatina, ktorego plyta "wykrywa" jako pentium2
> 1333MHz. system koperacyjny jednak chodzi dobrze i prawidlogo go wykrywa
> (linux/winxp).

o ile pamiêtam, to nie by³o procesorów Pentium (zw³aszcza MMX) o
czêstotliwo¶ciach 125MHz i 150MHz
a tyle w³a¶nie pokazuje mi BIOS przy starcie systemu jak zmieniê mu Ext.Bus
Clock (odpowiednio na 50MHz i 66MHz)
natomiast system ma w nosie wszelkie zmiany w ustawieniach zworek mno¿nika -
po prostu stale jest x2,5 i ju¿....
wg instrukcji wskazuje to na sta³e zwarcie dwóch par pinów od ustawiania
mno¿nika (mno¿nik x2,5 jest dla obu par "On")
od strony druku jako¶ nie widzê zadnych zwaræ...
czy takie uszkodzenie p³yty czêsto siê zdarza ?

rokko