Re: akie chlodzenie proca do 150 zeta ?

Autor: von_Kowal <von_Kowal_at_(at)poczta.usuń_to.onet.pl>
Data: Mon 28 Jun 2004 - 02:32:08 MET DST

Użytkownik "dgim" <grip5@wp.pl> napisał w wiadomości
news:Xns9515F20FE5B57grip5wppl@195.34.132.105...
> witam
>
> jak w temacie, potrzebuje porzadnego cooler'a, w granicach 150zeta, nie
wiecej,
> takze zadne zalmany za 200-> nie wchodza w gre.
> mam na oku Thermaltake SilentBoost, Thermaltake Volcano 7+,
> Pentagram Freezone QC-80 Cu.

Panowie zacznijmy od tego że thermaltake Volcano7 / 7+ nie powstawał z mysla
aby byc cichy ... on miał byc wydajny !!!
Sam użwyam starszego modelu Volcano 7 i gdy go kupowałem od razu poszedł w
komplecie z fan mate Zallmana (15 zł dodatkowoto nie jest wielki
wydatek).Volcano 7+ ma regulatror wbudowany ale ma on tylko 3 położenia i
nie zapewnia płynnej regulacji, więc warto go od razu podmienic zallmanem.
Druga sprawa od razu trzeba się pozbyć ozdobnego grila.. odkręcić (no chyba
że komus mocno zalezy na szpanie Logo Thermaltake) jest zauwazalnie ciszej.
Umnie starsze Volcano chodzi z Athlonem Throghbread B 1700@2700 przy
napięciu podniesionym sadystycznie z 1.5 na 1.95V (na granicy zjarania ...
ale inaczej dziad nie chciał chodzić). Za pomocą Fan Mate a teraz regulatra
Zallmana ZM MFC1 jest prawie caly czas skrecony na 5 V co obcina
charakterystykę diodzie termicznej i obroty mieszczą sie w zakresie
1800-2200, jest bardzo cicho. Volcano użyty w przemyślanej konfiguracji jest
zarazem Bardzo cichy i wydajny ... posiada także olbrzymi zapas mocy ...
mozna podnieśc napięcie .. podnoszac próg samoregulacji obrotów. U mnie
temperatura z wentylem na 2000 obr wynosi od 38 stopni w idlle do 54 z
maksymalnym obciazeniem to bardzo mało. jezeli się uprę i puszcze go na
maksa ... podkręcając regulator obroty na maksymalnym obciązeniu skacza do
5500 i momentalnie chłodzą procek do 44 stopni ... stabilizując się na jakis
2700-3000 obr. Inna sprawa podstawa to dobrze chłodzona buda ... w moim
Chieftecu sprawę załatwia 5 wentyli 8cm puszczonych przez regulator na 5V w
środku jest niezły przeciąg i non stop wymiana swierzego powietrza ....które
na dobra sprawę nie ma czasu się w srodku ogrzać ... non stop jest
przetłaczane

Pozdrawiam