twardy dysk - sata czy ata100? caviar/maxtor/samsung?

Autor: aidahow <dareksocha(wytnij)_at_onet.pl>
Data: Sun 27 Jun 2004 - 21:13:54 MET DST

Witam!

Mam problem dotyczacy zakupu twardego dysku. Obecnie mam Caviara 80GB, 7200,
ATA100 - ma juz ponad dwa lata i strasznie zwolnil przez ten czas. Dumam nad
kupnem nowego dysku - za okolo 350zł czyli 80GB. Czytam przerozne artykuly,
analizuje testy i... i kazdy mowi co innego! Dochodze do wniosku ze to jedna
wielka loteria, czy jest tu jakaś prawidlowosc? Niektorzy mówią ze maxtor z
najnowszej seri są ciche a niektorzy ze glosne, caviary podobno zaczynają
swiszczec po pol roku a segeaty gubią partycje :)) Samsungi są za to ciche
chlodne ale.. wolne :/ Zastanawiam sie nad modelami 80GB
samsung/maxtor/caviar/seageate - ata100 albo sata. Mam dylemat i nie ukrywam
tego! Lubie cisze to fakt, mozna powiedziec ze mam przeciag w obudowie
dlatego wysoka temperatura mnie specjalnie nie martwi ale lubie cisze - do
pasji by mnie doprowadzal glosny dysk, prace glowicy moze slychac (te slynne
chrupanie caviara;) ale na obrotach jalowych dobrze byloby gdyby specjalnie
nie dał sie wyroznic na tle reszty komputera.
Ale od poczatku, jaki lepiej wybrac dysk - na ata100 czy sata? Wiem ze sata
szybsze ale co z tego jezeli dyski nawet nie wykorzystują ata100, slyszalem
ze kabelek sata czasem potrafi wypasc (nie pewnie siedzi) i ze bywają
problemy z tym. Mam plyte Asusa P4P 800 na i865 - mam sata na plycie i jak
to jest z obsługą tego? Czy podczas instalacji xp trzeba instalowac
sterowniki do kontrolera czy xp ma juz? Jak to wogle jest z kanalami -
jezeli podeptne dysk pod sata1 i pod pierwszy kanal ata100 to jak mi to
wykryje? Mowiac inaczej nie mam bladego pojecia o dyskach sata i prosze o
pomoc ludzi ktorzy wiedzą z czym to się je. Ludize pomozcie bo juz tone w
testach i przeciwstawnych wypowiedziach roznych ludzi dotyczacych tego
samego sprzetu.

Pozdrawiam
Darek