twardy dysk

Autor: jola <santic_at_neostrada.niepotrzebne.skreslic.pl>
Data: Fri 25 Jun 2004 - 13:44:36 MET DST

Cześć
- mam dwa dyski, jeden IDE segate, drugi SATA WDC1600JD, na dysku SATA mam
zainstalowany XP prof. c: i d: są w NTFS, reszta przeznaczona dla linux Red
Hat 9. Na dysku SEAGATE mam wcześniej zainstalowny XP, ale odkąd mam nowy
SATA, to komputer startuje z SATA. Wszystko działało dobrze, ale kilka dni
temu zatrymuje się przy starcie XP. ZAinstalowałem od nowa XP (łącznie z
formatowaniem w ntfs), ale problem pozostaje. Po długim milczeniu przy
starcie pojawiły się komunikaty: opóźniony zapis nie powiódł się, nie można
zapisać c:\$secure i c:\$Mft.
- Startuję z dysku IDE do XP. XP widzi dyski SATA (f: i g:) ale ma duży
problem z odczytywaniem ich zawartość. Pojawia się ten sam komunikat. Nie
można nic kopiować z SATA.
- Zainstaluję na nowo Red Hat Linux na dysku SATA. Wszystko poszło dobrze,
tyle, że boot loader nie zainstalował się i musiałam bootować z dyskietki.
Linux dobrze działa na SATA. Nic nie mogę robić, ponieważ mam kernel, który
nie obsługuje NTFS.

Podejrzewam, że mam jakiś wirus, który zniszczył MBR na dysku SATA.
Co mogę robić?
Dzięki z góry za pomoc