Upgrade BIOS w kontrolera IDE ?

Autor: Tomasz <labeo7_at_poczta.onet.pl_usun>
Data: Thu 24 Jun 2004 - 21:21:28 MET DST

Witam

Mam zewnetrzny kontroler IDE XPower na chipsecie Silicon Image Sil0680
ATA/133 (krotko mowiac popularny i tani :))
Mam do niego podlaczone na jednym kanale 2 napedy CD (nagrywarka + CD-ROM),
a na drugim kanale 2 dyski (Seageate + Maxtor). Problem polega na tym, ze
nie zawsze chce wykrywac poprawnie dyski. Zdarza mu sie, ze wykryje jeden
lub zaden i wtedy mam jakis dziwny komunikat "Bios disabled". Mam
zainstalowane najnowsze drivery.

Pomyslalem, ze byc moze pomoglby upgrade do nowej wersji BIOS-a (jest
dostepna) i tu zrobil sie problem. Mianowicie po wystartowaniu z dyskietki
startowej czystego DOS-a i wpisaniu lini polecen, program sie najpierw pyta
o rodzaj chipsetu a pozniej chyba o typ kosci pamieci. Jest wymienionych 7
typow kosci
1. SST SST39SF010
2. .....

i nie wiem co powiniem wybrac, po odczytaniu z karty to raczej zadne z
wymienionych nie pasuje do tego.
Oto co jest napisane na kosci:
Holtek
HT27C010-70
A22F0301-2

mam w zwiazku z tym pytanie, moze ktos robil upgrade BIOS-a tego kontrollera
i wie jak poprawnie to przeprowadzic.
Tutaj jest linki do opisu i plikow
http://www.siliconimage.com/products/sii0680.asp

dziekuje z gory i pozdrawiam