Re: RAM- 768 dużo szybsze od 512?

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Tue 22 Jun 2004 - 08:39:47 MET DST

Użytkownik "Paulie" <pablonet@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:15xh2szhpwr6y.1ibrryj1g10tw$.dlg@40tude.net...
> Obecnie mam 256MB RAM-u (266MHz); chciałbym trochę dokupić i nie wiem czy
> jest sens kupować następne 256. Może lepiej dokupić 512 żeby razem było
> 768?. Czy jak będzie 768 będzie sporo szybciej niż gdyby było 512?
>
> I jeszcze jedno- jak to jest, co byłoby szybsze:
> 512MB pracuące na 400 MHz
>
> czy
>
> 768MB pracujące na 266MHz (jedna kość 512MB 400 MHz, ale druga 256MB
> 266MHz, więc w sumie 768 pracujące na 266MHz)???

jeśli żywasz choć troche programów obciążających ram jak np. corel i 10 undo
+ duze obrazki lub bawisz sie w obróbke całej płyty CD na raz to nawet 1Gb
to bedzie za malo zeby pracowac na samym ramie. ja mam 768 i plik wymiany
zeby w sumie bylo 1,5GB.

Po prostu musisz się zastanowić czy Cię stac na 256 czy na 512. ja bym bral
512, bo +256 to owszem róznica (przy tej ilosci ramu jaki masz krytyczna
róznica - masz IMHO krytycznie mało ramu :) ale zeby to miało sens lepiej
wziasz 512.

nie zastanawiałbym sie natomiast nad wyborem 266/400.
primo 266 jest obecnie drozsze od 400
secundo jak masz 266 na CL2 to jak kupisz 400 CL3 to bedą chodziły jako 266
CL2
a krpoke nad i niech postawi ten fakt ze jak bedziesz chciacl cos
zrobic/zmodernizowac w kompie za rok lub póltora to co zrobisz z 256MB i to
jeszcze wolnego 266 ramu? Za rok czy dwa kość 256MB bedzie Ci tylko
zapychała niepotrzebnie jeden slot, a pamiec 400MHz bedzie sie dało jeszcze
jakos wykorzystac...