Re: Modemy - jeden dziala drugi nie

Autor: Wojciech Krolik <wojk_at_uci.agh.edu.pl>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 20:28:53 MET DST

On Mon, 21 Jun 2004, Maniek wrote:

> Witam
> Mam dwa komputery z modemami. Jeden
> laczy sie bez problemu (choc nie zawsze za pierwszym razem),
> drugi wybiera numer laczy sie i zrywa polaczenie i znow sie laczy.
> Raz udalo mi sie polaczyc jednak polaczenie zostalo zerwane.
> Obydwa modemy testowane byly na tej samej linii.
> Dodam jeszcze, ze linia telefoniczna znajduje sie na
> wiosce, gdzie telefony polaczone sa poprzez lacze radiowe.
> Ten felerny modem, powinien byc dobrze skonfigurowany
> gdyz dziala na XP.
> Niestety w tej chwili nie znam nazwy modelu.

> [...]

Pewnie jeden to realmodem a drugi winmodem.
Poszukaj w podreczniku komend ograniczajacych predkosc polaczenia
[at%costam dla sm56 /badziew nota bene/], zacznij od 9600, wdzwaniaj sie z
terminalu, kontroluj wynegocjowana predkosc, w razie powodzenia zwiekszaj
predkosc negocjowana. Tak dojdziesz do max predkosci mozliwej.
Mialem do czynienia z radiolinia, z zoltrixa 33600 zewn max predkosc
wynosila 9600.

Powodzenia

Wojtek