Re: klawiatura QWERTZ notebooka

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Mon 21 Jun 2004 - 11:57:56 MET DST

Red Scorpion wrote:
> Czy jak kupię notebooka z klawiaturą QWERTZ to jest jakiś problem w
> używaniu go?
Nie ma. Ustawiasz w systemie typ klawiatury "niemiecka" i po kłopocie.
Ewentualnie ustawiasz polską, ale musisz pamiętać, że Z to Y i wszystkie
znaki przestankowe są gdzie indziej niż na klawiszach.

> Czy wystarczy wydłubać i zamienić klawisze (o ile się da??)
Da się wydłubać, ale w laptopach każdy rząd klawiszy ma inny rozmiar,
kształt i inny kąt nachylenia. Takie przełożone klawisze będą śmiesznie
wyglądały.

> czy dodatkowo
> coś programowo trzeba?
Coś słyszałem o takim programie "KeyTweak"

Łatwiej kupić w odpowiedniej firmie nową klawiature o układzie amerykańskim.
Koszt około 30 EUR.