Re: HDD i CRC Error

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Sun 20 Jun 2004 - 19:41:53 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@wywalto.uw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Xns950E45206B15Ambien@127.0.0.1...

> Ta plyta ma AFAIR southbridge VIA686, ktory zawiera bug objawiajacy
> sie przeklamaniami CRC lub niestabilnoscia [u mnie akuarat objawialo sie
> BSODem pod koniec kopiowania duzych plikow, MD5 bylo OK] w przypadku
> kopiowania duzych plikow miedzy urzadzeniami IDE podpietymi na roznych
> kanalach. Swego czasu bylo o tym glosno, teraz coraz mniej ludzi pamieta.

1. O ile pamiętam ten bug występował tylko w 686B (ATA100); w 686A (ATA66)
było O.K.
2. ------------------||---------------------- w przypadku, jeżeli oba
urządzenia były na OSOBNYCH kanałach IDE, i w obu kanałach był WŁĄCZONY DMA.
Jeśli DMA było włączone tylko na jednym urządzeniu, lub było w obu ale oba
były na jednym kanale problem nie występował.

> PS:
> Poza standardowym 4in1 [dla tej plyty zalecane 4.43 a nie najnowsze 4.51]
> trzeba tez zainstalowac patch na chipset - VIA686bFix, bo o dziwo 4in1 nie
> instaluje odpowiedniego sterownika PFD [IMO powinno to byc zawarte w
> standardowym pakiecie przy tak powaznym bledzie].

Ten problem dało się wyeliminować (o ile pamiętam) również w biosie
(upgrade). Pamiętam że ja miałem go tylko w jakiejś płycie DFI. Na płytach
Gigabyte'a (na tym samym Windowsie) problem nie występował.