Re: pecet a przepięcia

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 20 Jun 2004 - 13:56:55 MET DST

Janusz - Vahanara <vahanara@olimp.gapp.pl> wrote:

> Mowa o sieci osiedlowej.
> Przepięcie poszło drogą radiową? Światłowodem? :-o

            No i? Nie widze scislej korelacji siec osiedlowa=przewieszki.
Wszystkie sieci osiedlowe z jakimi mialem do czynienia stosuja do dosylu do
switchy albo radio albo miedz a coraz czesciej swiatlowody ale nie wiszace
luzem w postaci przewieszek tylko w studzienkach lub samemu wkopana w
ziemie.
            Przewieszki sa wlasnie domena sieci czysto amatorskich. Z tym ze u
mnie praktycznie nie wystepuja. Spoldzielnie na to sie nie godza - ludzie
dostaja nakaz usuniecia, jesli tego nie zrobia spoldzielnia robi to na ich
koszt i wystawia rachunek, co sie raczej nie oplaca. Dotyczy to nawet kabli
luzno zwisajacych na elewacji [skretka do kumpla 2 pietra nizej] wiec w
takiej sytuacji ludzie albo maskuja skretke za rynna itp albo puszczaja
w przewodzie wentylacyjnym. Oczywiscie cos takiego ma rece i nogi w
odleglosci 2-3 pieter, wiecej za bardzo nie. Samych przewieszek wiec
praktycznie nie ma, nawet polaczenie 2 kumpli miedzy blokami realizowane
jest teraz najczesniej przez radio ustawione w bridge, ew w wariancie
oszczednociowym za pomoca samych kart jako ad-hoc lub z jedna jako soft AP.

> Poza tym, grupę czytają osoby, które mają podobne problemy.
> Niech nie pozwalają wciskać sobie ciemnoty, że usługodawca za nic nie
> odpowiada i mają cierpliwie znosić , że "znów się coś komuś popaliło,
> ale to jego wina, bo nie rozłączył kabli".

            Sprawe przedstawilem juz w poprzednim poscie. Prawo a sprawiedliwosc
to dwie rozne rzeczy. Gwaranyuje Ci ze jesli nie spalil sie caly komputer
nie ma co tracic czasu i pieniedzy. Z praktyczniego punktu widzenia warto
po prostu zainwestowac w przyzwoicie zabezpieczona sieciowke - np: lubiane
3Comy 905TX takie sa, podobnie jak NC3121 ktorych uzywam w domu [taki Intel
Pro100/S tylko produkci Compaqa - ze wzgledow licencyjnych na compaqowski
soft OEM].

> Dokładnie. Wcześniej mieszkałem na osiedlu, na którym gdzie byś nie
> obrócił głowę, to zobaczyłbyś przewieszkę. Wszystkie sieci były
> komercyjne.

            Nie za bardzo wyobrazam wiec sobie realizowanie wiekszej sieci
komercyjnej w oparciu o przewieszki. To IMO amatorszczyzna i latanie
sznurkiem. Jesli masz takie doswiadczenia z osiedlowkami o juz wiem skad
Twoj negatywny stosunek do nich. Zapewniam Cie jednak ze nie tylko takimi
firemkami PL internet stoi. Wychwalana przez Ciebie TPSA nie lubie z kolei
[poza cena, balaganem, trudnoscia w zalatwieniu czegokolwiek] wlasnie ze
wzgledoew ideologicznych. Dosc dosadnie mowiac [nie wez tego przypadkiem do
siebie]: TPSA zbyt dlugo dymala swoich klientow by teraz - majac wybor -
dobrowolnie robic jej loda.

> Brak "poważnych" providerów jest problemem polskiego internetu.

            Ktos Ci broni wziac sobie do domu lacze od IPartners czy Crowleya.
Ile to kosztuje to inna sprawa.

> "gdzies w sieci osiedlowej do ktorej jestem podlaczony pojawilo sie
> jakies przepieciegdzies w sieci osiedlowej do ktorej jestem podlaczony
> pojawilo sie jakies przepiecie"
> "Ciekawe, czy jest szansa na wywalczenie odszkodowania..."
>
> W takim stylu nie pisze się o sieci "Trzej kumple i ja". :-)

 Przewieszki IMO stosuje sie wlasnie w sieciach typu "trzej kupmple i ja".
Ponownie zaznaczam ze pytajacy nic nie wspomnial o przewieszkach. To Ty je
wyciagnales opierajac sie na wlasnym doswiadczeniu.

--
MSI K7T Turbo2; ATB0 1700@2000+ 1,5V; 512MB PC133 RAM Spectec; TTC-D5TB/4TC
SamsungSM750P; GF2Ti 64MB TV; TV/FM PV-BT878+/wFM; SBLive1024&U.WS303/WG902