Re: Zacinanie kompa, chyba chodzi o dysk...

Autor: Mirek B. <mirek_ehhhtenspam__at_w-sieci.com>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 13:13:47 MET DST

> Może Twój piekny system postanowił zmienić tryb transferu dla dysku na
> PIO. W końcu to Windows eXPerience ;))

W rzeczy samej tak postanowił i na dodatek nie chciał zmienić tego
postanowienia.

> Mój komputer->właściwości->Sprzęt->Menedżer urządzeń (tak jest w w2k, w
> xp powinno być podobnie)
> Kontrolery IDE/ATAPI->Podstawowy kanał IDE->Ustawienia zaawansowane
> Jako tryb transferu zobacz czy masz "DMA jeśli dostępne", jeśli nie to
> to ustaw.

Chodziło właśnie o to. Jednak XP nie pozwolił mi tej zmiany ot tak po
prostu dokonać. Musiałem zmienić wartość rejestru
HKEY_LOCAL_MACHINE > HARDWARE > Scsi > Scsi Port 0 > DMAEnabled="0" z 0
na 1 i pomogło!

Dziękuję Ci bardzo za pomoc!

Pozdrawiam
Mirek