Re: athlon xp

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 16:25:05 MET DST

"Przemysław Maciuszko" <sal@hell.pl> wrote:

> No właśnie nie powinien. Przy FSB 180 ma ok. 47 stopni na prime95. Nie
> powinien się wieć jakoś super-hiper grzać przy podkręceniu do 200MHz, a
> przynajmniej nie na tyle, żeby nie móc wystartować systemu.

Chyba trafiłeś na procka z tej samej serii co mój brat :)
U niego zachowuje się identycznie. Nawet na 1.8V nie chodzi
stabilnie @3200xp+.

Z mojego doświadczenia wynika, że procki na zielonym laminacie
kręcą się _znacznie_ lepiej niż na brązowym. Ale to może tylko
zbieg okoliczności, a u innych może być dokładnie odwrotnie ;-)

Polecam jeszcze dokładnie sprawdzić pamięć. To znaczy
zmniejszyć jej prędkość do testów. W 3 przypadkach NF7 z
kostkami niby 400Mzh (Kingstone cl3, Twinmos cl2.5, Elixir)
nie chciał działać stabilnie na szynie 200Mzh (DDR na 400Mzh).
Prime95 się wywalał. Po przestawieniu taktowania pamięci
na 6/5 (333Mzh) jak ręką odioł!!! I nie chodzi tu na pewno
o timingi pamięci. Sporo się bawiłem i mi. ustawiałem je
"konserwatywne".