Re: HDD 120gb

Autor: Szymon Osiecki <sosiecki_at_wytnijto.gazeta-pl>
Data: Sat 19 Jun 2004 - 14:25:56 MET DST

g!b napisał(a):

> Właśnie stoję przed dylematem jaki dysk 120gb wybrać.
> Jak na razie zastanawiam sie nad dwoma:
> -Samsung 120GB, 7200, ATA/100, 8MB cache
> -Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB cache
> Chodzi mi o dysk szybki, cichy i żeby sie nie grzał.

Co prawda pewnie już kupiłeś, ale może przyda się komuś na przyszłość.
Posiadam oba te dyski w swoim komputerze i lepszy jest zdecydowanie
Samsung, bo:
- szybszy
- mniej się grzeje
- cichszy w seekach
- dobrze pracuje w RAIDzie (Seagate'y mają z tym problemy :-( )
Ustępuje Seagate'owi jedynie głośnością pracy w idle (ale jest to i tak
różnica zauważalna jedynie wtedy, gdy nie masz w komputerze żadnego
wentylatora obracającego się powyżej 1500RPM).
Poza tym Samsungi są obecnie statystycznie mniej awaryjne od Seagate'ów
(próbka kilka tysięcy sztuk obu modeli).
Z innych marek: Maxtor - zbyt głośny i mocno się grzeje, Hitachi -
zauważalnie bardziej awaryjny, WD - zbyt głośny i o ile wiem również dość
awaryjny.

--
Pozdrawiam,
 Szymon