Re: Zabytkowe kontrolery

Autor: TK <nospam-kochmans_at_polbox.com>
Data: Fri 18 Jun 2004 - 13:52:05 MET DST

> BIOS go nigdy nie zobaczy, ale system powinien go widzieć.
> Próbowałeś też np. Linuksa z dyskietki odpalić i zobaczyć co
> wykrywa?

To że BIOS nie zobaczy to wiem. Z Linuksem warto spróbować. Do tej pory
próbowałem w DOSie, tzn. jest MS-DOS 6.22 + mscdex + sterowniki do
CD-ROMu (oryginalne od producenta) i wszystko się instaluje ładnie, ale
przy ładowaniu sterowników nie wykrywa CD-ROMu. A na innym komputerze
(znacznie nowszym) ta sama operacja kończy się sukcesem.

Ale wracając do głównego tematu: Sugerujesz, że CD-ROM powinien
działać z każdą kartą IDE?

I jeszcze jedno: Nigdzie tego nie napisałem i nie wiem czy to ma jakieś
znaczenie, ale na wszelki wypadek dodam:

Karta IO do której podłączam ten CD-ROM ma tylko jeden kanał IDE,
więc siłą rzeczy podpinam go na jednej taśmie z HDD. Czy to ma w
ogóle szanse działać? HDD jest bardzo zabytkowy (chyba najstarszy z
całego zestawu).