Re: Monitor LCD

Autor: Grzech <severyn_at_go2.pl>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 23:52:01 MET DST

> Jak każdego innego urządzenia elektrycznego. Przy włączaniu powstaje
> tzw. uderzenie prądowe i jest to najbardziej niebezpieczny moment.

Hmmm ... no właśnie do tego nie jestem przekonany, dlatego zadałem pytanie o
żywotność w zależności od częstotliwości włączania i wyłączania.
Nie wydaje mi się, aby występowało tutaj jakieś specjalne uderzenie prądowe
? ... Radiomagnetofon, czy telewizor można włączać prawie w nieskończoność i
bardziej prawdopodobnym wydaje się, że uszkodzi się włącznik, niż
wyeksploatuje sprzęt ... Co innego np. w świetlówkach, gdzie faktycznie jest
uderzenie napięciowe rzędu 1200V w celu zjonizowania gazu...
Nie jestem przekonany o wpływie włączania i wyłączania LCD na jego żywotność