Przyspieszanie laptopa

Autor: Marek N. <marek.n.delete_at_op.pl>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 22:09:45 MET DST

Witam!
Mam laptopa IBM ThinkPad T22, procesor PIII 900 MHz
z 512KB cache, 256 MB RAM (PC100), dysk jakistam Hitachi 20 GB.
Pracuje na XP prof. z programami ktore potrzebuja mocy
obliczeniowej przetwarzajac duzo danych, korzystaja tez z duzej
ilosci malych plikow.

Moje pytanie:
co zmienic aby bylo szybciej (chodzi o ogolna wydolnosc systemu)
a) dolozyc ramu aby bylo w sumie np. 384MB
b) podpiac szybszy dysk twardy (wiecj RPM + jakis cache)
c) a moze zmienic procek na troche wyzszy Np. PIII 1.1 GHz:)

Ja wiem, ze najlepiej bylo by zrobic wszystkie w/w ulepszenia,
ale ze wzgledow finansowych moge zrobic tylko jedno.
Ktore wiec ulepszenie spowoduje bardziej widoczna poprawe
warunkow pracy?

I jeszcze jedno - czy dobrze robie korzystajac z systemu XP na tym
komputerze? Moze powinienem pracowac na Win98SE?

Pozdrawiam wszystkich
Marek