Re: Rodzaje pamięci

Autor: GeRaLt <mistrzpc_at_nie.chce.spamu.poczta.onet.pl>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 21:56:52 MET DST

Hannibal wrote:

> Witam
> Czym różnią siępamięci: ecc, ecc registered, non ecc ?
> Co to jest to ecc ?
> Jakie pamięci stosuje się najczęściej w kompach?(znaczy sie nie wiem jakie
> mam).

ecc - error correction mode - jest sobie uklad, ktory sprawdza
poprawnosc danych (cos w stylu porownywania wyjscia danych z bitami
poprawnosci tworzonymi przy wejsciu)
registered - wyczytalem, ze pamiec przetrzymuje dane przez jeden cykl i
dopiero potem wysyla do plyty glownej. uzywana w serwerach, gdzie
poprawnosc danych jest bardzo importantna.
jest tez parity check - dopisuje jeden bit na koncu 8(?)-o bitowego
wyrazu czy suma bitow parzysta, czy nieparzysta, i porownuje