Re: Jak usunac haslo w BOISie

Autor: Rycho <rycholek_at_wp.pl.tylkobezspamu>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 18:51:39 MET DST

> Az tak bardzo sie nie znam, ale chyba nie masz racji poniewaz ta plyta
> ma:
> - BIOS AWARD S/N: 032986172
> - DALLAS DS12B887
> Nie wiem jaka to plyta (jakiej firmy). Moze Intela, bo na takich
> chipsetach
> jest zbudowana, nie wiem.
>
> Ale po 3 dniach zmagan moja cierpliwosc sie skonczyla.
> Pozdrawiam.

Witam,
jeżeli na tej płycie jest faktycznie scalaczek
Dallas DS12B887 ( Cmos RAM+Real Time Clock ) to jest możliwość zresetowania
pamięci RAM:)
Należy nóżkę nr 21 ( /RCLR; RAM Clear ) zewrzeć do masy
( najlepiej przez opornik rzędu 10 om )
-załączyć napięcie zasilające,
-wyłączyć napięcie zasilające,
-odłączyć opornik
Cmos powinien być zresetowany

Patrz pdf:
http://www.mit.edu/afs/sipb/contrib/doc/specs/ic/clock/ds12b887.pdf

Można próbować haseł uniwersalnych do Awarda, np:

http://www.elfqrin.com/docs/biospw.html
http://www.flazh.de/bios/english/pass.htm

mnie się kiedyś ta sztuczka udała

Pozdro..