Re: Ch³odzenie g³o¶niczka :) ?

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Wed 16 Jun 2004 - 15:54:40 MET DST

> W³asnie wracam z "wypadu do usera" któremu komputer siê wiesza. Wsadzam
> ³apê w obudowê a tu mnie g³o¶niczek prawie oparzy³. Czy kto¶ spotka³ siê
> z podobn± sytuacj± ? Sprawdza³em i g³o¶niczej jest wpiêty prawid³owo w
> p³ytê, spodziewam siê wiec, ¿e jest na niej jakie¶ uszkodzenie, ale
> przedziwne, pierwszy raz co¶ takiego ...
>
> P³yta to jakie¶ ECS, niestety nie mia³em dzisiaj czasu dochodziæ co to
> dok³adnie.
>
> Pytam, bo mo¿e kto¶ s³ysza³ o jakim¶ zwi±zku wieszania siê kompa z
> temperatur± (!) g³o¶niczka ...

miernik do reki i sprawdz jaki opor bedzie na uzwojeniu glosnika (oczywiscie
po odlaczeniu go od plyty glownej) ... jezeli duzo mniejszy jak 8 ohm tzn.
ze cos nie tak z tym glosnikiem ...
druga sprawa (bardzo prawdopodobna) to zwarcie "+" od glosnika z masa ...
niewiele osob wie o tym, ze idzie tam calkiem pokazny prad ktory potrafi bez
problemu stopic izolacje od przewodu ... kiedys sam "testowalem" to i lepiej
tego nie powtarzac:) i oczywiscie moze to miec zwiazek z wieszaniem po
zasilacz na lini 5V jest w takim momencie bardzo mocno obciazony ...

jezeli masz pewnosc, ze nie ma tam innego zrodla ciepla to innych mozliwosci
tutaj nie widze ...