czy można irdę wykorzystać jak zwykły port rs??

Autor: Pablo C <pch[ciach>
Data: Mon 14 Jun 2004 - 11:07:58 MET DST

jak w temacie. irda to pewien standard. a ja chcę przeslać coś rs-em w
podczerwieni. zrobiłem układ zewnętrzny podłączany do coma i zasilany z
niego ale pomyślałem sobie, że moze niepotrzebnie. jest gdzieś w sieci
program do sterowania urządzeniami za pomocą podczerwieni właśnie irdą.
nasuwa sie więc wniosek, że mozna wykorzystać irdę alternatywnie. tylko jak?
co będzie jak wyłączę irdę w laptopie? czy wtedy pojawi się com2 z wyjściem
w podczerwieni?

pozdrawiam
PC