Re: Wymiana elektroniki w HDD - firmware

Autor: Maciek <maciek_at_wp.pl>
Data: Mon 14 Jun 2004 - 07:14:04 MET DST

> Czy orientuje się ktos czy istnieje mozliwosc sposobem domowym
> aktualizacji firmware'u dysku twardego?
> I ew. czy ktos wie gdzie takich rzeczy szukac.
> Mam 2 takie same (niestety oprocz wersji firmware'u) dyski Samsung
> SV4002H, z padnietego fizycznie przelozylem elektronike do tego w ktorym
> z kolei elektronika padla. Dysk mniejwiecej dziala, ale mniejwiecej to
> za malo :(

Jesli chodzi o aktualizacje firmware'u to szukaj na stronach samsunga, moze
udostepnili aktualizacje firmware'u. Byc moze "pies pogrzebany" jest w
pamieci eeprom/flash w ktorej dysk zapisuje informacje o fizycznych
bad-sectorach (w tym tych fabrycznych) - jak przelozysz elektronike to
wiadomo, ze zmienisz tez i ta pamiec - byc moze przelutowanie jej pomoze...
ale jesli ona jest przyczyna uszkodzenia elektroniki ???
Nie bedzie latwo, ale sprobuj.

Pozdrawiam