Re: Problem z DYSKIEM

Autor: Robert_ <robert_wytnijtoas_at_wp.pl>
Data: Sat 12 Jun 2004 - 21:08:43 MET DST

> Jesli tak to chcialem kupic dysk Hitachi DeskStar 7K250 (HDS722580VLAT20) 80
> GB. Czy to dobry dysk?

..odpowiem tylko na druga czesc pytania... sprzedalem swojego WD-ka
tylko dlatego ze byl glosny i kupilem Hitachi ten model o ktory pytasz
tylko ze 40GB. Dysk w spoczynku nieslyszalny natomiast glowice troche
stukaly w czasie pracy ale moja obudowa od kompa strasznie rezonansuje
wiec pewnie da sie cos z tym zrobic. Jak kopiowalem Ghostem to dysk
lezal na wykladzinie i byl znacznie cichszy. Co okolo 10 minut dysk
wydaje takie jakby specyficzne ciche skrzypienie.. ten typ tak ma.
Temperatura dysku to u mnie 35-37 stopni a wiec raczej chlodny. Jest
fajny program do obslugi dysku ktory pozwala przy niewielkim spadku
wydajnosci praktycznie calkowicie wyciszyc glowice. Co najwazniejsze to
dysk ten jest naprawde szybki. Nie tylko w testach ale i w pracy dalo
sie odczuc jego przewage nad WD400BB. Zaufalem tej marce i obecnie
przesiadlem sie na model 160GB i 8 cache. Ten drugi jest minimalnie
glosniejszy w spoczynku ale i tak trzeba ucho przylozyc zeby sprawdzic
czy dziala i glowice pracuja duzo ciszej niz w 40-tce. Dla mnie to poki
co ideal z ATA. Nie wiem jak sie bedzie sprawowac 80-ka ale generalnie
moge polecic te dyski. Chcialem kupic Samsunga bo obecnie maja bardzo
dobra opinie ale nie zaluje swojej decyzji. Po wpadce z poprzednimi
modelami obecnie te dyski tez maja calkie dobre recenzje. Nie wiem czy
ma to jakies znaczenie ale 160-ka jest z Tajwanu a 40-ka Chinska.

Pozdrawiam - Robert
Epox 8RDA+ Rev.2.2|Barton 2500+@2800+ 11x189 1,65V|
Radeon Hercules 9100 | Hitachi K7250 Deskstar160GB|
2x256 Micron PC3700 Dual | Fortron FSP300-60GTP |