Re: Grzanie sie komputera - pomozcie :(

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Fri 11 Jun 2004 - 14:07:42 MET DST

"ikuba" <ikuba@_wytnij_o2.pl> wrote:

> po jakims czasie, przy dzisiejszej pogodzie na ten przyklad, gdy temp
> pokojowa wzrosla, srednia temp procesora to 62-63 st., a po uruchomieniu
> gry ET, komp sie wylacza po paru minutach (temp procesora dochodzi do
> 68st).

Stabilnosci testuj raczej za pomoca Prime95. Daje duzo mocniej w
kosc niz ET ;-)

> czytalem na forum matroxa, ze mozna to zazegnac instalujac nowy bios i
> tak zrobilem, mam najnowszego i nadal temp jest wyzsza i po kilku
> minutach w grze w taki cieply czerwcowy dzien sie wylacza.

Zmieniles bios na karcie graficznej, aby obnizyc temp procesora ?.

Dziwne ;-)

> ps.
> dodam tylko ze komputer nie jest stary bo w grudniu zakupiony, wiec
> wentylatory powinny dzialac poprawnie.

To go oddaj do serwisu. Niech naprawia na gwarancji !!!

> z gory bardzo dziekuje za wszelkie podpowiedzi

Jak chcesz sam kombinowac, to:

1) Zdejmij radiator z procesora , przesmaruj od nowa pasta i dokladnie
zalóz. Jesli nie pomoze.. to znaczy, ze ten wentylator jest porostu za
slaby. Zmien na cos porzadnego (ok 100zl polecam Pentagram 92
Cu - podróbka Zalmana, ale znacznie tansza i wchodzi na wszystkie
plyty) i po sprawie. Tylko nie skrusz mu jadra :-)

2) Mozesz spróbowac obnizyc napiecie procesora w biosie. Powinien
dzialac stabilnie i sie mniej grzac. Aczkolwiek jest to pólsrodek.

3) Obniz taktowanie procesora. Zmien szyne na np. 133 Zrobi ci sie
cos kolo 1800XP+, ale juz w ogóle nie powinien sie grzac. To równiez
jest pól srodek i nie polecam :)

4) Dodaj dwa wiatraki do obudowy. Jeden z tylu wyciagajacy powietrze,
drugi z przodu wpychajacy (50-60zl polecam Artic Cooling TC). Przy nie
sa wymagane przy porzadnym chlodzeniu procesora..ale nie zaszkodza.