Re: problemy z włączeniem pc

Autor: wieniuszka <wieniuszka_at_gazeta.pl>
Data: Wed 09 Jun 2004 - 23:07:10 MET DST

In the begining there were darkness. And then dabi, on śro 9. czerwca 2004
21:32 in article <xf16lz4ph0ta$.16ep8yxb80o2n$.dlg@40tude.net> wrote to
pl.comp.pecet:

> witam
>
> mam problem z uruchomieniem pc, jest on troche dziwny bo komputer czasem
> chce się włączyć, a czasem nie :|
>
> po włączeniu (komputer włączam przełącznikiem, który jest z tyłu na
> obudowie, potem naciskam ten z przodu) komputera nie ma żadnej reakcji
> na monitorze kompletnie nic się nie wyświetla a na obudowie nie palą się
> żadne lampki :(

To troche dziwna strategia wlaczania/wylaczania komputera. Zasadniczo tego
przelacznika z tylu sie nie rusza poza szczegolnymi wypadkami - np.
dluzszym nieuzywaniem komputera (urlop itp) czy wymiana podzespolow (o ile
wczesniej nie wyjmie sie wtyczki z gniazdka, bo wtedy to nie ma znaczenia).
Moze sytuacja jest taka, ze ktos inny korzystajacy z komputera nie wylacza
go tylnym przyciskiem (z reguly ludzie tego nie robia) a Ty przelaczajac
ten przycisk wylaczasz zasilacz i dlatego po nacisnieciu przedniego
przycisku nic sie nie dzieje a do monitora nie dochodzi sygnal...

> zdarza się też, że komputer, gdy się już normalnie uruchamia - zacina się
> - zielona lampka na obudowie gaśnie i pali się cały czas tylko czerwona
> zdarza się też ze obie lampki się świecą a na monitorze pojawia się ramka
> z napisem "OUT OF RANGE", "H-FREQ" i jakieś liczby

A to dziwne. CZy nie towarzysza temu jakies piski kontrolne? Jezeli piski sa
inne niz przy normalnym wlaczaniu komputera, nalezy sprawdzic co oone
oznaczaja w opisie plyty glownej. Ewentualnie - palenie sie samej czerwonej
(z reguly jest to lampka od dysku) moze oznaczac jakies nieprawidlowosci w
komunikacji dysk<=>plyta lub problemy z bootowaniem (ale to wylacznie
domysly, bo to trudno okreslic na odleglosc)

--
what's the number to 911?
pozdrawiam