Re: FIC PA-2013 + Radeon9200

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Wed 09 Jun 2004 - 21:27:10 MET DST

Uzytkownik "MJB" <mjb@ifactory.p_l> napisal w wiadomosci
news:ca3ujg$r30$1@news.onet.pl...
> Witam.
> Mam pytanie - w instrukcji do mojej plyty glownej (FIC PA-2013)
> pisza, ze obsluguje AGPx2 z kolei w instrukcji, ktora dorwalem
> do HIS Radeona 9200 pisza, ze chodzi on na AGPx8(0.8V) AGPx4(1.5V)
> oraz AGPx2 (3.3V) i na "universal AGP 3.0 bus configuraton". (cokolwiek
> to nie znaczy)
> Pierwsze pytanie: czy moge takiego radeona bez obaw wsadzic do
> mojej przedpotopowej plyty (bez updatowania biosu, a moze jednak
> lepiej przedtem zflashowac?)

 Jesli w instrukcji pisze ze moze dzialac z napieciem 3.3V to tak. Co
najwyzej moze okazac sie konieczne przestawienie na AGPx1. Podobno MVP3
miewaly problemy z AGPx2, chociaz ja nigdy czegos takiego nie stwierdzilem.
Dodatkowa zaleta Radeonów w stosunku do Geforce'ów jest ze w kartach nVidi
po zainstalowaniu sterowników trzeba jeszcze kombinowac z parametrem "SS7
compatibility". W Radeonach nic takiego nie ma.

> Drugie pytanie: Czy to ze HIS R9200 chodzi na 3.3V AGPx2 oznacza,
> ze R9200 innych firm tez beda tak chodzic, czy kupujac innej firmy
> musze postudiowac najpierw instrukcje, bo nuz okaze sie, ze ten R9200
> to tylko na AGPx4 (1.5V) zrobili?

 Teoretycznie tak. W praktyce jescze tylko u R9200 Sapphire'a widzialem
opcje "3.3V compatibile". Sporo innych producentów pisze "at least AGP 2.0
(1.5V) needed".

> Trzecie pytanie: mam K6-2 450, 128MB Ram, Creative BansheeBlaster AGPx1
> wspomniana plyte oraz czytnik DVD i troche filmy szarpia. Czy wymiana
> karty graficznej bedzi miala jakikolwiek wplyw na DVD, czy tylko na
> aplikacje 3D (gry)?

Na DVD dosc spory. Radeon (w przeciwienstwie do Banshee) ma pelne
wspomaganie sprzetowe MPEG-2 (MC+IDCT), wiec w playerze uaktywniasz
"hardware acceleration" i gra. W divx wplyw bedzie raczej niewielki; co
prawda w R9000 (którego R9200 jest sukcesorem) zintegrowano funkcje które
mialy przyspieszac i poprawiac jakosc MPEG-4 ale chyba nikt z tego nie
korzysta.

W praktyce jesli chodzi ci glównie o przyspieszenie DVD to wystarczy duzo
tanszy Ati Rage 128.