Re: Za szybki zegarek

Autor: MiW <miw_at_zeus.polsl.gliwice.pl>
Data: Wed 09 Jun 2004 - 16:58:28 MET DST

> Kurcze chłopaki dzięki za to że się o mnie martwicie ale mi głównie o
> ten zegarek chodzi :)

Widzisz... po rozwazaniach teoretycznych na uczelni n.t. kwarcow i robienia
na tym zegarkow dochodze do wniosku, ze im slabsza bateria (zasilanie
ogolnie), tym zegarek chodzi szybciej (yap !) - siadaja bowiem dzielniki
czestotliwosci. Naprawde trudno zrobic kwarc (sam kwarc ! - 'otoczenie' juz
nie), ktory by nie trzymal czestotliwosci.

Wniosek poparty jest praktyka, bo da sie to zauwazyc na zegarkach, do
ktorych wkladasz slabe baterie, ale takie, ze zegarek jeszcze nie 'gasnie' -
ja sprawdzilem na kilku :)

--
pzdr.
MiW