Re: Bios protect

Autor: Avatar <Albus.Dumbledore_at_Hogwarts.co.uk>
Data: Tue 08 Jun 2004 - 17:24:27 MET DST

Halo, Obywatelu Krzysztof, to wam z teczki wypadło:
> Witam
> podczas aktualizacji biosu komp sie zawiesil
> i wysypal bios
> po ruszeniu biosu i probie ponownego zaktualizowania
> wyskakuje ze jest aktywny Bios Protect i
> zeby zmienic zworke na diseble ale takowej nie ma
> i co w takim przypadku zrobic
> Krzysztof

Jesli kręci dyskietką to wgraj na nią system, flashera
i bios. Potem włóż ją w kompa i spróbuj odpalić. Jesli
nie, to będziesz musiał iść do jakiegoś serwisu, albo
samemu zrobić coś takiego:

Znajdujesz kolesia z takim samym biosem ( najlepiej taki
sam model Płyty głównej) I

1) Bardzo ostrożnie żeby czegoś nie odłamać wyjmujesz
   swój bios.
2) Startujesz jego komputer. I w trybie dosa ładujesz
   na jego dysk twoją dyskietke z BIOSem
3) Powtarzasz krok 1 na jego BIOSie _Przy włączpnym
   komputerze_ Czyli bardzo ostrożnie pomykać z tym.
4) Flashujesz pamięć jak to już robiłeś, resetujesz kompa
   żeby sprawdzić czy pójdzie jak tak, to bomba jak nie to
   powtarzasz tą procedurę z innymi BIOSami ( mam nadzieje
   że masz kopię swojego starego BIOSu (najprawdopodobniej
   będziesz musiał znowu włożyć jego BIOS i wyjąć go ponownie.
5) Ciesząc się, jednocześnie spokojnie i delikatnie wkładasz
   jego BIOS na miejsce sprawdzasz kompa kumpla i idziesz
   radosny do domu...

--
 / I'm root if you see me laughing, you better have backups.\