Re: Problem z zasilaczem ?

Autor: pisarz <qq_at_qq.co>
Data: Tue 08 Jun 2004 - 11:40:45 MET DST

> To nie jest żaden pomiar. Podłącz cyfrowy miernik i obserwuj.
A i ten sposób nie jest pewny. Miałem zasilacz, który niby się zachowywał
poprawnie: trzymał napięcia (wg miernika cyfrowego), był b.cichy. Zmiany
obiążenia (zwykle 1 dysk, do testów: 4 dyski+2 nagrywarki) zasilacza były
widoczne (ok. 0.15V), ale niby mieszące się w normie.
Zacząłem pluć na swojego dostawcę sprzętu ponieważ po kilku miesiącach
padały mi dyski, potem uszkodził się sterownik dysków na płycie.
Zamontowałem sterownik ide, znowu pady dysków. I zupełnie nie kojarzyłem
tego z zasilaczem, zawsze tłumaczyłem sobie czymś innym (niestety z różnych
powodów "trochę" w komputerze grzebię).
Czytając grupę systematycznie, pod wpływem b.często poruszanych tematów
związanych z zasilaczami pożyczyłem ze sklepu zasilacz (nie super hiper
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9592). Po podłączeniu (bez żadnych
dodatkowych zabiegów):
- zaczął pracować poprawnie dysk, który miałem nazajutrz zanieść do serwisu;
- słuchowo dyski inaczej się uruchamiają;
- temperatura procka spadła o 5st.
Więc kupiłem http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=10678 , bo
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9592 ten ma głośny wentylator.
Obecnie, nawet po kilkunastu godzinach pracy kompa zasilacz nie zrobi się
nawet letni, więc wentylatory nie szaleją.
    Pozdrawiam
        Darek