"Biurowy" PC do subiekta GT :) [długie]

Autor: Mancer <mancer_at_o2.pl>
Data: Mon 07 Jun 2004 - 23:45:33 MET DST

Witam!

Potrzebuje zbudować peceta do biura mojego ojca. Główny
cel to obsługa dość sporego sklepu na programie "Subiekt GT".
Zapewne jego bazy będą dość szybko puchnąć. Spokojnie
będzie "wbite" ze 30tys samych produktów i ze 200tys stanów
magazynowych. Przynajmniej tyle jest dotychczasowych wpisów
w starym subiekcie 4 (DOS, AMD 600Mzh, 2GB Segate - masakra:).

Nowy program powinien chodzić na tym sprzęcie możliwie szybko.
Najlepiej bez ślimaczenia i zacięć.

W tej chwili mam Kilka wolnych części które chciałbym
wykorzystać:

ATHLON 1800 XP (FSB 133)
Wiatrak Spire IV
PŁYTA SHUTTLE AK-31 ver.2.0 (4x DDR)
DDR 256MB 266Mhz
DYSK WD 40GB Cache ATA/100. Niestety chyba 2MB Cache. Nowy.

Do tego budżet ok 2tys na hardware.

Myślałem aby dokupić do tego:

- jeszcze jeden DDR 256 (ok 200zl)

IMHO razem 512MB powinno być ok.

- ZIP 250MB ATAPI do robienia backupów (350zl).

Dla pani wklepującej dane będzie chyba na tym łatwiej backupować,
niż wypalać płytki przy pomocy nero :)

- grafa jakaś TNT2 (60zl) :)

- obudowa big tower (ok. 250zl)

Jakiś Tracer pewnie.
Ważne żeby miał 5x3.5" i miejsce na wiatraki skierowane
na dyski. Wydaje mi się że zasilacz nie musi być
specjalnie mocny. Są co prawda aż 4 dyski, ale brak
krwiopijców typu R9800PRO. A może jednak warto trochę
naciągnąć budżet i szarpnąć się na Chiefteca ? :)

- 3 wiatraki Arctic fan pro TC do obudowy.

Wydaje mi się że najwęższym gardłem tego zestawu jest
prędkość dysku. Tak więc:

- Kontroler RAID (150 zl)
 Acard AEC-6280 ATA 133 to dobry wybór ?

- 3x takie same WD 40GB. I puścić 4 dyski w Raid0 (3x 300zl)

Duża różnica będzie miedzy 4x40 2mb cache a 4x40 8mb cache ?
Bo być może uda mi się "odmienić" ten dysk, który już mam i
kupić z większą ilością cache.

Do tego system windows 2000.

O czymś zapomniałem ?

Co o tym sądzicie? Może z tym Raidem to przesada ? :) i te 2k pln
można by jakoś sensowniej wydać ?

Proszę o w miarę szybkie sugestie, bo jutro w południe jadę
na zakupy ;-)

--
Wojciech "Mancer" Przybysz