Re: laptop i trwalosc baterii

Autor: Lukasz Goralczyk <lukasz_at_gora-spamtrap-lczyk.com>
Data: Mon 07 Jun 2004 - 16:25:15 MET DST

miszka <miszka_real@poczta.onet.pl> wrote:
> mam pytanie zwiazane z trwaloscia baterii
> staram sie rozladowywac baterie do konca i ladowac tylko kiedy jest pusta, mimo
> ze mam litowo jonowa, ale czytalem w dokumentacji ibm ze nie powinno sie
> baterii do konca ladowac jesli pracuje sie na zasilaczu...

Chodzi o to ze bateri Li-on nie mozna przeladowac, raptownie sie wtedy
niszczy (problem byl w konstrukcji takich ogniw ze wzgledu na
niebezpieczenstwo wybuchu przy przeladowaniu, ale to juz nam nie grozi).

> i wlasnie o to chcialbym zapytac...
> jak pracowac na zasilaczu, by bateria nie padla w ktoryms momencie, jak sie z
> nia obchodzic, poza tym, ze delikatnie :)

Moze warto zapytac u zrodla czyli w autoryzowanym serwisie. W praktyce
moze trzeba wyciagnac baterie, albo zasilanie. Chociaz nie chce mi sie
wierzyc ze nie ma tak ukladow ktore by zabezpieczaly ogniwo przed
przeladowaniem.

--
Lukasz (odpisujac usun -spamtram- z mojego adresu)
jid: liku@chrome.pl