Re: pytanie o 486

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Sun 06 Jun 2004 - 23:18:56 MET DST

Adrian S. <adriansocho__@tlen.pl> wrote:
> Wpadł mi w łapy zestaw płyta pod 486, AMD 486 @ 100MHz, 16 MB ramu.
> Zaraz sobie to coś odpaliłem próbnie z innymi częściami które u mnie
> zalegały.
;-)

> No i zonk jak wszedłem do BIOSu bo nie ma bootowania Z
> cdromu.
Ano :) Ale jest na to rada: btmgr :) Można go np znaleźć tu:
ftp://ftp.slackware.pl/pub/slackware/slackware-current/isolinux/sbootmgr/sbootmgr.dsk

> No to trudno, można płytkę instalacyjną do systemu
> operacyjnego odpalić z flopa. Trochę kombinowałem ze średnim skutkiem,
> i mam następujące pytanie : czy możliwe, że ta płyta główna nie
> obsługuje cdromów *wogóle* ?
Dla 486? To dość normalne. To znaczy - to nie jest wina płyty głównej samej w sobie
tylko BIOSu.

> W biosie cdrom nie będzie widoczny przy autodetekcji,
> ale jak się uruchomi system to będzie napisane :"FOUND
> CDROM xxx yyy". Albo się weźmie typ urządzenia "auto" i wtedy
> cdroma bios znajdzie. A tu ani jedno ani drugie. Ale chyba komputery
> klasy 486 mogły mieć cdromy ?
Mogły ale nie do bootowania :)

> Pamiętam, że jak ja miałem pierwszego PC
> ( P133 ) to bootowanie z płyty CD raczej nie było czymś
> stosowanym.....
Ano.

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki