Re: cmos plyty kasowac czy nie?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 23:01:43 MET DST

Użytkownik "Rumcajs" <pupka@op.pl> napisał w wiadomości
news:c9qmnq$a6h$1@news.onet.pl...
> czy podczas upgrade-u biosu cmos trzeba skasowac czy tez nie. Pytam bo juz
> jestem po tej operacji i wszycho jest ok.-bios mam z 2003 roku z lipca,
> natomiast cmos jest nadal z 2001-ego. Wiec nie wiem czy dobrze rozumuje
ale
> jesli zmienie tez cmos na nowszy to jest szansa ze pojawia sie jakies nowe
> opcje w biosie??Sorki za ewentualne zasmiecanie serwera.
> Ps.Plyta to Matsonic 8137c.

Cóż operacja zerowania ustawień CMOS zawsze jest nieco ryzykowna i
niewygodna (otwieranie kompa itp.) ale w każdym flasherze można użyć
/switcha który powoduje że po zakończeniu upgrade'u biosu CMOS zostanie
skasowany. Poza tym, alternatywnie, niektórzy producenci płyt głównych
zamiast kasowania CMOS-u zalecaja ustawienie w biosie "Load bios defaults".