Re: Koniec HT - dlaczego?

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 22:52:23 MET DST
Message-ID: <c9qn6u$fgk$1@helios.nd.e-wro.pl>

Użytkownik "Atkn" <atkne80@o2.pl> napisał w wiadomości
news:c9qmf0$qmq$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> Użytkownik "ALGI" <algi@BEZSPAMU.aster.pl> napisał w wiadomości
> news:fv91c01pipp5kajajiqq1ev3uph03vkcqg@4ax.com...
> > Dnia Fri, 4 Jun 2004 15:53:23 +0200, "Atkn" <atkne80@o2.pl> napisał(a):
> >
> > >Tak sie wtrace wracajac do tematu, ze to wycofywanie sie z HT to polega
> na
> > >przejsciu na prawdziwe 2 rdzenie, bo o tym mowicie, nie?
> >
> > A ja się tak zastanawiam - AMD też chce 2 rdzenie ...
> > Będzie Intel i AMD miał dwa rdzenie. Czy bedzie można tym jakoś
zarządzać
> > (podział mocy na poszczególne jednostki itd?)
> > A czy później czekają nas procesory np. 4 rdzeniowe?
> >
> >
> A nawet 8 ;)
> http://www.egospodarka.pl/gosp/comments/1672/1/15/
>

 No własnie. Nie wiecie dlaczego dopiero teraz wprowadzane są takie rzeczy
jak "wielowątkowość" czy "wielordzeniowość" ? Przecież np. producenci kart
graficznych dawno odkryli że poza zwiększaniem częstotliwości pracy równie
wydajną metodą zwiększania wydajności jest zwiększanie ilości w jednym
układzie podukładów wykonawczych - stąd "zwielakratnianie" ilości potoków
renderujących / jednostek texturujących w każdej nowej generacji chipów 3D.
A pomimo że jest to rynek "niszowy" (tylko ok. 20% pecetów sprzedawanych na
świecie jest używanych do gier) to rozwija się bardzo dynamicznie, a
najnowsze produkty nVidii i Ati nie ustępują ani technologicznie ani
konstrukcyjnie byle pentiakowi czy athlonkowi. Domyślam się że nie wszędzie
przetwarzanie wielowątkowe się przydaje ale przecież nic nie stoi na
przeszkodzie produkować "procesory dla graczy (HT itp.)" i "procesory dla
mas (klasyczne )".
Received on Fri Jun 4 22:55:16 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 04 Jun 2004 - 23:51:04 MET DST