Re: laptom z intelem czy AMD?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_vqrn.arg.cy>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 21:31:11 MET DST

Proces Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> zwrócił błąd:

> W przypadku takiego wyboru bez zastanowienia brałbym Athlona
> XP Mobile (ale tylko Mobile!). No, nie brałbym, ale nawet
> wziąłem :) Celeron to porażka na całej linii, a pobór mocy
> ma podobny jak Athlon, więc na "życiu" baterii nic nie zaosz-
> czędzisz.

Zwrocilnym tylko uwage, ze mobilne Athlony sa w roznych wersjach
pradozernosciowych. Najlepiej brac te, ktore jedza okolo 30W.

> Gdybyś miał do wyboru Athlona lub Centrino (Pentium 4 M, o ile
> się nie mylę), to zupełnie inna sprawa. Centrino jest rewelacyjne.

Czytajac posta CALLa pierwszy raz myslalem, ze wlasnie rozwaza Centrino w
wersji Celeron M (wiem, ze oficjalnie Intel nie pozwala uzywac logo
Centrino w przypadku Celerona M, ale tak to nazywa wielu producentow
notebookow). Celeron M nie ma SpeedStepa. Ma za to wiekszy cache L2 niz
celeron desktopowy. Oczywiscie nad Celeronem mobilnym zwyklym a tym
bardziej desktopowym nie ma co myslec w obliczu dostepnosci AthlonaXP-M.

> Tylko że patrząc na cenę maszyn ze znaczkiem Centrino można
> dostać zawrotów głowy ;) O ile notebooki z Athlonami są droższe
> czasem od tych z Celeronami, to Centrino jest jeszcze jakiś
> tysiąc czy dwa droższe.

Celeron M juz niekoniecznie drozszy. No dobrze, troche. Ale czy warto, to
sie nie wypowiem. Z centrino mialem do czynienia tylko w wersji Pentiumowej
(1,4GHz) i nie zrobil na mnie wrazenia zbyt pozytywnego. Bateria trzymala
slabo, ponizej oczekiwan. Moze dlatego, ze miala mniejsza pojemnosc niz w
Athlonowym odpowiedniku - producent widocznie uznal, ze skoro procesor nie
potrzebuje tyle pradu, to mozna zaoszczedzic na baterii. I jak czytam
specyfikacje notebookow to wielu producentow tak mysli, tak wiec warto na
to uwazac.

Praktyczna rada - jesli zasilacze notkow maja podana moc w watach (czasami
jest tylko napiecie i prad) oraz podana jest pojemnosc baterii (w mAh), to
lepiej brac ten, ktorego zasilacz jest slabszy a bateria wieksza. Slabszy
zasilacz oznacza zwykle, ze zestaw jest bardziej energooszeczedny.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: ROT13 -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze