Re: Re: Re: Dziwne resety - gdzie szukać problemu ?

Autor: Pawel S <pawel_at_xxx.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 19:30:14 MET DST

On Fri, 04 Jun 2004 18:23:26 +0200, Sander wrote:

> Ma, ale ok. połowę tego :)
> Sprawdź na tabliczce znamionowej ile "W" może on dać dla wszystkich
> dodatnich napięć. Na moim poprzednim zasilaczu Ribikon też pisało 300W
> a w tabliczce znamionowej, że może dać max 169W.

Aż sprawdzę u siebie :) Mam PIV 1.6, hdd 80gb, gf2mx400, cdrom,
nagrywarka lub 2 hdd (tylko 4 urządzenia można :D), myszka na USB
świecąca ;), 2 sieciówki i Codegen grzeje oj grzeje ;) Przy sporych
obciążeniach działa bez problemowo.

> Ale czaisz różnicę pomiędzy _prawdziwymi_ zasilaczami klasy
> Antec, Chiftec, Enlight 300W za 150zł. , a "zasilaczami"
> Codegenem, L&C itp. 300W za 50zł. ?

W to nie wątpię.. lepsze są te droższe (archiwum pełne opinii jest ;)
) Ale nie mogę kupować czegoś, gdy nie mam pewności 100 % że to
akurat zasilacz był winny. Dlatego zapytam sie jeszcze raz elektryka i
będę naciskał żeby dokładniej sprawdził instalacje. Bo nie mam jak
skołować taki zasilacz, nie będę kupował do testów.

> Nie wiem jaki masz dokładnie CPU, ale jeżeli masz Thoroughbred to sam
> tylko CPU pobiera Ci 68.3W ! A to może już być niecałe połowa mocy
> tego zasilacza, każdy napęd ok. 20W, MoBo 25W, FDD 5W, RAM 20W (?). To
> wszystko tak orientacyjnie, podsumuj to sobie wszystko i sprawdź ile
> ten zasilacz faktycznie ma.

Procek to nie pamiętam jaki, ale chyba podajesz gdy pracuje na full
obrotach ? Napewno nie zużywa tak dużo w stanie spoczynku,
przykładowo: mój monitor LCD zużywa 33W to max, ja używam tryb
econo to zaledwie 14W. Tam procek to nic nie robi praktycznie,
wcześniejszy 120 MHz w zupełności działał szybko ;) Napędów nie
używa, tylko ZIP raz dziennie, fdd nieużywane. Łatwo policzyć że
mało powinien brać prądu, tylko drukarka mnie by niepokoiła - bo jest
właśnie do zasilacza podpięta. No ale kiedyś był P 120, miał o ile
dobrze pamiętam 200 Wat zasilacz i jakoś chodził :D

Pozdrawiam Paweł S.