znaczki zamiast dysku i inne

Autor: Andrzej Kaczmarczyk <andrkacWYTNIJ_MNIE_at_gazeta.pl>
Data: Fri 04 Jun 2004 - 13:16:00 MET DST

Mam ci ja komputer, ma on jeden dysk na stałe i na tej samej taśmie kieszeń.

["pojawianie się" i "znikanie" poniżej dotyczy biosu, a konkretnie
ekranu początkowego, gdzie bios wykrywa sprzęt na ide.]

Ale jeśli włożę do kieszeni dysk to sprzęt ledwo się rusza a dyski
szaleją. Np. Znika mój główny dysk (jest na master) a pojawia się tylko
ten włożony. Albo nie ma żadnego. Po wyjęciu kieszeni albo wszystko
wraca do normy, albo np. zamiast mojego dysku pojawiają się śmieci -
losowe znaki. Poruszenie wtyczkami w dysku pomaga, ale która konkretnie?

- awarię dysków NA RAZIE wykluczam - mój sprawuje się bez zarzutu, a
podłączałem różne.
- może to po prostu kwestia zworek. Miałem kiedyś problem z dyskiem WDC,
bo były inne ustawienia dla single i dla master+slave. Ten aktualny to
dwuletni Seagate 40GB, jeszcze 5400.
Ale to nie tłumaczy dziwnych znaczków po wyjęciu kieszeni
- czy może to być kwestia taśmy IDE? Jest z kiepskiego źródła, mam ich
kilka, z czego jedną już wypiąłem na stałe, bo drive'y były źle
wykrywane, a ta pracująca taśma jest mocno pogięta.
- skoro poruszenie wtyczką pomaga to może jeszcze zasilacz? To niestety
zwykły Codegen. Teraz ciągnie dysk, nagrywarkę, dwie sieciówki i reszta
to standard. Swego czasu były dwa dyski i dwa napędy cd i dawał sobie
radę. Ale wydaje mi się to dziwny objaw jak na zasilacz.

Kwetsię zworkową rozstrzygnę. Ale co z tymi znaczkami losowymi? Czy
któraś z moich teorii może być prawdziwa?

--
Pozdrawiam
Andrzej Kaczmarczyk