Re: Polecam - k³opoty ust±pi³y (was: K7VZA - nowy bios?)

Autor: Adam M. <co.sie.gapisz_at_w.moj.adres>
Data: Thu 03 Jun 2004 - 18:41:41 MET DST

W artykule news:bw7pqfdj6nzi$.dlg@vahanara.pl,
niejaki(a): Janusz - Vahanara z adresu <vahanara@olimp.gapp.pl>
napisa³(a):

> [...]
> Zapu¶ci³em najpierw na ponad 24 godziny Prime95 Torture Test, a potem
> komputer pracowa³ dalej. W koñcu przekroczy³ 100 godzin uptime bez
> najmniejszego problemu (Mu³, serwer FTP, antywir, firewall, w dzieñ
> normalna praca, dodatkowo testy typu 3D Mark, itd.).
>
> Zdecydowanie polecam update BIOSu do wersji
> ftp://ftp.ecs.com.tw/bios/mb/k7/k7vza/k7vza10b.exe
>
> Jedyna wa¿na uwaga!
> Na stronie jest program do uaktualniania pod Windows.
> Na jego u¿ycie siê nie odwa¿y³em, a u¿y³em DOSowego Awardflasha.
> Wola³em, by problemy BIOS/Windows nie ujawni³y siê podczas

Zachêcony Twoj± opini± te¿ zrobi³em dzisiaj aktualizacjê.
U¿y³em Award WinFlash v1.54 i wybra³em opcjê "update all" (czyli
BootBlock, PnP Area, DMI Area).
Wszystko posz³o OK, tylko najpierw zapomnia³em przestawiæ zworkê JP5
(bios protect) i o ma³o nie dosta³em zawa³u jak wyskoczy³ mi error ;-)
Ciekawostka:
- w tej tabelce po odpaleniu kompa dosz³a (chyba tego nie by³o
wcze¶niej?) rubryka CPU ID/uCode ID i mam tam na moim starym procku
wpis: 0642/00
- napêd DVD (na Secondary Slave) odpala siê jako PIO 4 (a by³ UDMA)

> P.s.
> Z problemami typu "Pamiêæ nie mo¿e byæ written" zetkn±³em siê ju¿
> wczesniej. Pisa³y o nich osoby posiadaj±ce inne p³yty, ni¿ ECS.
> IMHO problem dotyczy wiêkszej liczby BIOSów na ró¿nych p³ytach.
> W razie problemów, jak w tym w±tku, warto poszukaæ uaktualnionego
> BIOSu.

B³êdy pod XP dalej wystêpuj±, a nie mam na razie czasu na reinstalkê
systemu.

P.S. Piszesz w innych w±tkach jak tanio jest w Pronox-ie.
- Czy jest gdzie¶ "oficjalnie" dostêpny ich cennik? Na www jest tylko
dla zarejestrowanych sklepów itp.
- Czy ich ceny odbiegaj± znacz±co od cen innych firm handluj±cych na
gie³dzie katowickiej?

--
pozdrawiam
Adam M.