Wyłanczanie matrycy LCD w laptopie.

Autor: Andrzej Kufel <kufand_at_tlen.pl>
Data: Thu 03 Jun 2004 - 14:14:48 MET DST

Witam wszystkich.

Przejąłem w spadku Laptopa Toshibe S1800-712(4-letni) i jest to moja
pierwsza przygoda z pracą na laptopach.

Wszystko działa prawidłowo po włączeniu sprzętu, ale po 1,5godziny pracy
nie zależnie, co jest robione następuje bez żadnego ostrzegania
wyłączona matryca LCD.

Można ja pobudzić na 30 sekund guzikiem hibernacja (ustawiłem go na
gotowość) lub przez kombinacje klawiszy Fn (funkcyjny odpowiednik
windows) - F5 (musze przełączać aż znajdę odpowiedni tryb) Przeładowanie
laptopa przynosi poprawę tylko na 5 minut.

Dopiero wyłączenie laptopa na 15minut pozwala na ponowną prace przez 1
godzinne.

Efekt występuje na systemach operacyjnych XP Home i XP Prof. innych nie
sprawdzałem nie dysponuje.

Czy może znacie rozwiązanie tego problemu zawansowane opcje -
zarządzania energią itp.

Mam wrażenie ze chodzi tu o nagrzewanie się podzespołów i na przykład
wbudowany termik po przekroczeniu zadeklarowanej przez producenta
temperatury odłącza matryce LCD.

Może warto użyć jakiegoś programu do chłodzenia procka i dysków. (Vcool,
rain,waterfall, co polecicie)

A może ktoś się już z tym spotkał i na przykład jest to jakaś opcja BIOS
lub wymaganej jego aktualizacji (nie udało mi się znaleźć).

Proszę o podpowiedz lub sugestie jak zagadnienie było poruszane
wielokrotnie to przepraszam i poproszę o linki.

Pozdrawiam