Błędy CRC w różnych miejscach (przydługawe)

Autor: monter <monter_at_kasujemy_tormf.fm>
Data: Wed 02 Jun 2004 - 23:55:08 MET DST

Od mniej-więcej 10 dni zdarzają mi się błędy CRC - chyba dotyczy to
większych plików. Zaniepokoiłem się, kiedy większość plików
instalacyjnych pokazywała komunikat o błędzie CRC.
Ale właśnie stwierdziłem, że nie jest to wina źle ściągniętych instalek.
Jakby co, monitor antyvir stale włączony, firewall Kerio 4.0.16 też.
Zrobiłem eksperyment. Porównałem dwa takie same pliki. Czynność
powtórzyłem 5 razy i oto wyniki:

Porównywanie plików uvs8_trial_e.exe i UVS8_TRIAL_E1.EXE
0023E408: BB AB
002CE408: 75 65
00362408: 6E 7E
00675408: FA EA
019E9408: FD ED
0205C408: F6 E6
04D2F408: 36 26
077DC408: FE EE
Porównywanie plików uvs8_trial_e.exe i UVS8_TRIAL_E1.EXE
001CF408: 74 64
0023E408: BB AB
002CE408: 75 65
00675408: FA EA
014AC408: 2B 3B
0183A408: E0 F0
019E9408: FD ED
01E2E408: FF EF
04D2F408: 36 26
06770408: B4 A4
07778408: 2D 3D
077DC408: FE EE
Porównywanie plików uvs8_trial_e.exe i UVS8_TRIAL_E1.EXE
001CF408: 74 64
0023E408: BB AB
002CE408: 75 65
003E2408: E4 F4
00675408: FA EA
0073C408: 2E 3E
016B3408: 20 30
019E9408: FD ED
01E2E408: FF EF
0205C408: F6 E6
04D2F408: 36 26
06770408: B4 A4
077DC408: FE EE
[...]
----------------
Tak było pod WinXP.
Pod Win 98 (ta sama maszyna) już lepiej:

Porównywanie plików uvs8_trial_e.exe i uvs8_trial_e1.exe
04D2F408: 36 26
06A08408: B8 A8
077DC408: FE EE

[...]

06B7F408: 76 66
077DC408: FE EE

Porównywanie plików uvs8_trial_e.exe i uvs8_trial_e1.exe
04D2F408: 36 26
077DC408: FE EE

Porównywanie plików uvs8_trial_e.exe i uvs8_trial_e1.exe
03EA3408: B3 A3
04D2F408: 36 26
077DC408: FE EE
---------------

Ciekawe, że zawsze jest różnica o jedno oczko (czyli, zdaje się o 16)...
Jeżeli za każdym razem wychodzą inne rezultaty, to co szwankuje? Pamięć?
Przeleciałem pobieżnie memtestem (1 pass cały i kawałek 2-nd) i było OK.
Procek Intel P4 2.60 HT, nie podkręcany, temp. 39 st., płyta główna Asus
P4P800, najnowszy BIOS, (ups, już nie najnowszy, właśnie sprawdziłem,
mam 1016, najnowszy 1017 z 13.05), 512 RAM, dysk Seagate Barracuda 120
GB 7200rpm 8 MB Cache.
Co to może być za cholera, niezależne od systemu, komp złożony na
częściach z grudnia 2003, 2 tygodnie temu hulał bez problemu.
Pamięć się sypie? Dysk? A może coś namieszałem w BIOSie? Jeszcze raz tam
sprawdzę, może przywrócę domyślne.

--
http://monter.FM
Archiwum JW23, parodie, stare i _nowe_miksy_muzyczne_, polityczne,