Re: PILNE!

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Wed 02 Jun 2004 - 17:59:56 MET DST

> Mam taki problem z komputerkiem. Otóż przestawia mi rok w dacie po
> każdorazowym uruchomieni komputera z 2004 na 2002 (niezależnie czy pod
> windowsem czy uruchamiany w samym dosie). Co śmieszniejsze godzina oraz
> dzień pozostawia dobrze. Tak jak by nie zapisywał do BIOSA po
przestawieniu
> samego roku ???
>
> Czy ktoś wie o co chodzi? Może to jakiś wirus? Czy raczej płyta? Czy ktoś
> miał już taki problem?
> Proszę o jakąś podpowiedź pilnie

zapewne przestawia sie do roku z ktorego jest BIOS ... a jesli chodzi o
przyczyny to moze byc kilka:
- zla wersja BIOS'a ... czasami niektore BIOS'y potrafily powodowac podobne
efekty ... sam mialem kiedys w serwisie taka plyte ktora nie trzymala tylko
daty a reszta byla ok ... po zmianie BIOS'a na nowszy bylo ok ...
- wirus lub jakis inny programik ktory przestawia rok
- slaba bateria (kolejnosc gubienia danych jest rozna wiec moze akurat rok
zniknie pierwszy)