Re: Dziwne dźwięki po włączeniu komputera

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Wed 02 Jun 2004 - 16:16:05 MET DST

> Padła dioda prostownicza w zasilaczu (jestem elektronikiem - sam sobie
> wymieniłem - coś koło 8 zł). Nic innego się nie zepsuło.

zeby to tylko diody prostownicze sie palily w zasilaczach:) niestety prawda
jest taka, ze pasc tam moze doslownie wszystko ze wzgledu na bardzo slaba
jakosc wykonania i elementow uzytych do budowy ... w wielu zasilaczach
widzialem zimne luty ... w innych kondesatory przy przetwornicy zmienialy
pojemnosci i szlo na wyjsciu duze napiecie ktore palilo wszystko po kolei:
poczanajac od kondensatora 100uF/16V ktory efektownie wybuchal a konczac na
ukladzie KA7500 .... w ekstremalnych przypadkach palily sie elementy mocy,
ale to juz od przegrzania i przeciazenia ...

prawie zawsze kiedy tani zasilacz padal z pieciazenia lub przegrzania
pociagal za soba reszte sprzetu ...