Re: zestaw do 2000 bez monitora

Autor: maX <aver_at_interia.pl>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 22:04:20 MET DST

Użytkownik "Kir0ga" <psychopata1024@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:c9ihp7$k5$1@news.onet.pl...
> hejka
>
> kumpel chce kupic jakiegos pc do 2000
>
> kolo w sklepie mu poleca cos takiego :
>
> płyta: Gygabyte AMD GA-7S748-L SiS748 SOCA dźwiek/siec

LOL. "Polecają" bo nikt ich nie chce. Jeśli ktoś kupuje SIS-a (czyli
"tanioche") to bierze mobo Asrocka. A jeśli chce "markowy" (like Gigabyte)
to niewiele dopłaca i ma nF2 lub KT600.

> procek : AMD Athlon 2400+ / 266

Też pewnie mają mały zbyt na nie, bo jak ktoś ma ponad 3 paczki na proca to
bierze Bartka 2500+ (333) modowalnego na 3200+ (400). A jak nie ma to bierze
Durona Applebreda modowalnego na FSB 333 (lub czaem i 400).

> samsung SP0802N 80GB 7200 rpm

Co prawda Samsung poprawił się jeśli chodzi o HDD-ki, ale ludzie wciąż nie
mają "zaufania" do koreańskich twardzieli, zwłaszcza że nieraz kosztują
drożej niż amerykańskie (które mają "ustaloną" markę). Więc też próba
wciśnięcia towaru zalegającego półki.

> fdd 3,5 ''
> cdrw lg 52/32/52

Tu nie jestem pewien ale na LG-ki ludzie takoż "plują"; a poza tym znów
niewielka różnica cenowa do "markowej" konkurencji.

> grafa : HIS RADEON 9200 256 DDR DVI/TV

No to już mega-rotfl. Niech kumpel zadzwoni do tego co mu to poleca i zapyta
"czy w stosunku do takiej samej karty grafiki ale z 64MB różnica
wydajnościowa jest też 4 razy czy trochę mniej ?" (prawidłowa odpowiedź:
różnica jest praktycznie żadna, wię kasa za te dodatkowe 192 MB jest
wyrzucaniem forsy w błoto")

> głośniki easytouch
> klawiatura easytouch

easytouch ?

> obudowa JNC

Standardowa obudowa typu "Codegen"

> co polecacie zmienic - ja mu polecam kupic 512 rama no i nagrywarke DVD
ale
> ma byc do 2000 zl :/

Płyta wystarczy wspomniany Asrock (K7S8X). Obudowa wystaczy coś mniej
więcej w środku między tym JNC a Chieftekiem. Pamięć 512MB (chociaż na razie
"zacząć" może od 256MB). Zakładając że komp do gier to tandem procesor-karta
mocno niewyważony; efektywniej będzie Duron 1800 i R9600 niż A3200+ i R9200.