Re: OVERCLOCKING

Autor: Krzysztof Szatanik <dbl001.usun.dodatki.antyspamowe_at_bo.inaczej.nie.dojdzie.o2.pl>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 07:57:40 MET DST

In news:c9g6t9$b11$1@news.onet.pl,
marcus075 <znephf075@ky.jc.cy> typed:

> Jeżeli kupisz, troszkę droższego, Bartona w wersji Mobile to będzie
> się kręcił nawet nawet, bo na odblokowany mnożnik. U mnie działa
> chwilę na 3400+ [2,4GHz], a teraz jest na 2,2GHz [FSB=200MHz, mnożnik
> normalnie] IMO to dość dobry wynik...

    Ogólnie mobilne bartony wyglądają na mniej odporne. Mój egzemplarz fakt
że jeszcze w miarę przyzwoicie się kręci (12x200FSB, VCore 1,7V co raczej
jest niezbyt dobrym wynikiem jak na Mobile), wyżej nie sprawdałem bo siada
pamięć), to za t nie jest wcale taki prądo/temperaturo oszczędny. Zwłaszcza
w porównaniu do poprzedniego desktopowego 2500+ który 200FSB robił bez
podnoszenia VCore. Zresztą teraz żałuję że wymieniałem z procek z desktopa
na mobila, zamiast wymienić pamięci na mocniejsze.

    Generalnie z obserwacji na forach można wywnioskować że im nowsze serie
Mobile, tym gorsze wyniki, acz zdażają się odstępstwa od tej reguły.

    Ogólnie jak ktoś ma nerwy i w ostateczności trochę czasu do stracenia,
to może poszukać na allegro jakiegoś mocnego egzemplarza. Akcji z dobrymi
seriami/egzemplarzami jest tam bez liku, i jak ktoś się zna i nie boi, o
może kupić naprawdę dobry egzemplarz (tak jak ja swojego stabilnego do
215FSB przy VCore 1,8 sprzedałem w cenie nowego, a nabywca twierdzi że
pomyka u niego na WC przy VCore 1,85 FSB 224Mhz)

Btw, nie wiem czy pamięci mi siadają czy ten mobil jest mniej odporny, ale
poprzednio te same pamięci mi chodziły jako 400Mhz stabilnie, a teraz pry
gorszych timingach nie chcą pociągnąć tyle.

--
#   Krzysztof Szatanik   dbl001-tnijto@o2.pl    GG: 2236900   #
# AMD XP 2500+ M 12.5x185Mhz | Asus A7N8X DLX | R9600XT 256MB #