Re: laptop IBM Thinkpad 760LD - ERROR 00301

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Tue 01 Jun 2004 - 02:33:23 MET DST

xyz wrote:
> Użytkownik "Tomasz Potega" <shadow@manta.univ.gda.pl> napisał w wiadomości

Nie jestem pewnien co do twojego konkretnego modelu, ale w TP 7xx błąd
301 oznacza zazwyczaj błąd klawiatury (o który nietrudno, zważywszy, że
w tym modelu klawiatura daje się podnosić do góry), natomiast I9990301 -
błąd twardego dysku - np. brak HD :)

TP 760 LD:
wprowadzony na rynek luty 1996
koniec produkcji październik 1996

CD Rom: 4x, multisession, Pio Mode 3

Ultrabay: da się do wewnątrz wsadzić drugi twardy dysk albo drugą
baterię albo stację dyskietek.

Istniała opcjonalna stacja dyskietek z formatem 2,88 MB (66G0108),
oczywiście także 1,44 MB. Można było także dołączyć tę samą stację
dyskietek do zewnętrznego portu FDD (numer zestawu połączeniowego wg
numeracji IBM: 66G3618)

Domyślny preload systemu IBM Dos 7/ Win 3.11 i Os2/Warp dualboot lub
Win95. IBMy miały tzw. "recovery CD", które pozwalały na bezbolesne
odtworzenie domyślnego preloadu - nie masz przypadkiem tego CD? Nie był
to zwykły CD z Windowsem, ale odpowiednio spreparowany pod dany model
ThinkPada.

W ulotce informacyjnej do tego modelu napisano "selectable boot", ale
chyba chodzi o możliwość wyboru między Win a Os2. Z thinkpadowych list
dyskusyjnych wynika, że ten model rzeczywiście nie obsługiwał bootowania
z CD (albo przynajmniej nikt tego nie umiał uruchomić, albo IBM nie
udostępnił odpowiedniego upgrade BIOSu). Innymi słowy - musisz najpierw
zainstalować na HD przynajmniej DOSa z driverem do CD, żeby móc
zainstalować Windowsy.

Więcej znajdziesz w www.ibm.com/support, wpisując swój model do ichniej
wyszukiwarki. Akurat zasoby supportu IBMa są przeogromne i sięgają
czasów prehistorycznych :)

Powinny cię interesować zwłaszcza PDF-y zawierające "Technical
Reference". Jeśli nie znajdziesz ich przez www, to leżą też gdzieś w
czeluściach ftp.ibm.com.

Możesz również przejrzeć archiwum thinkpadowej listy dyskusyjnej
http://zurich.csail.mit.edu/hypermail/thinkpad/

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com