Re: Wyłączony komp i swiecąca klawiatura?

Autor: Marcin (no-one_at_n-spam.com)
Data: Sun 02 May 2004 - 10:25:45 MET DST

Witam

Użytkownik "ArD" <ard_at_piwko.pl> napisał w wiadomości
> Jeśli problem Cię interesuje, polecam archiwum grupy.
>
> Ten przycisk na zasilaczu jest właśnie po to, żeby w czasie podłanczania
> do sieci, odciąć zasilaćż od prądu. Bo niby po co miałby tam być? Skoro
> można wyłączyć listwe.

No właśnie wytłumacz mi jaka jest różnica dla zasilacza czy wyjmiesz wtyczkę
z gniazdka czy naciśniesz przycisk. Dla człowieka oczywiście jest różnica
w wygodzie, nie każdy ma listwę, wtyczki mogą nie być łatwo dostępne
(np. upchnięte gdzieś za szafą), itp. Pozatym jest to naturalne,
że jeżeli chcę wyłączyć jakieś urządzenie to korzystam z wyłącznika
w tym urządzeniu a nie wyciągam wtyczkę.
W urządzeniach o większym poborze mocy to oczywiście problem
np. łuku elektrycznego. Ale komputer nie pobiera takiego
prądu by miało to znaczenie (zwłaszcza gdy jest już wyłączony
programowo).
Wyłącznik w zasilaczu komputerowym to proste urządzenie, które
po prostu odcina prąd i dla reszty zasilacza różnica czy
prąd zostanie odcięty przez wyjęcie wtyczki czy naciśnięcie
wyłącznika jest żadna.

Pozdrawiam

Marcin